mandag 18. februar 2019 14:34

Engagerede EU-kandidater på besøg hos ITD

Christel Schaldemose (A) og Asger Christensen (V) besøgte mandag den 18. februar 2019 ITD for at drøfte vejgodstransportområdet i et europæisk perspektiv. De to kandidater til Europa-Parlamentet var på rundtur for at blive opdaterede på transporterhvervet.

Christel Schaldemose fra Socialdemokratiet, medlem af Europa-Parlamentet, og Asger Christensen fra Venstre, kandidat til Europa-Parlamentsvalget, satte mandag den 18. februar 2019 tid af til drøfte europæisk transportpolitik med ITD. Politikerne var på besøg i ITD Huset, hvor de blandt andet mødtes med administrerende direktør, Carina Christensen.

 

- Vi er glade for have haft besøg af engagerede kandidater til Europa-Parlamentet, som tydeligt interesserede sig for transportområdet. Det tegner godt for fremtiden. Det kommende Europa-Parlament får nemlig vigtige opgaver, når der skal følges op på forhandlingerne om Vejpakken, Brexit samt fælles regulering på områder som klima, miljø og teknologi. Dansk vejgodstransport har brug for stærke kræfter i Europa-Parlamentet, som kan sikre gode og fair rammevilkår for erhvervet, siger Carina Christensen.

 

Valget til Europa-Parlamentet afholdes den 26. maj 2019.

SENESTE ITD NYT
tirsdag 16. april 2024

Kørselsforbud i maj 2024

Flere europæiske lande har dage med kørselsforbud i maj 2024. Du kan finde oversigten på ITD’s hjemmeside.

Kørselsforbud i maj 2024 >
tirsdag 16. april 2024

To virksomheder vinder transportpris

På International Transport Danmarks generalforsamling i lørdags blev FDE Fondens Initiativpris 2024 uddelt. Prismodtagerne blev hhv. transportvirksomheden Brdr. Færch Distribution ApS og projektet Unge på toppen, der begge gør en særlig indsats for at rekruttere unge mennesker til transportbranchen.

To virksomheder vinder transportpris >
mandag 15. april 2024

Fint med nye grønne penge, men nej til mere bureaukrati

Regeringen varslede sidste år, at den hæver dieselafgiften med 50 øre pr. liter diesel. I dag præsenterede regeringen så sin model for, hvordan dieselafgiften skal fungere, herunder 750 mio. kr. til omstilling af den tunge transport frem mod 2030. International Transport Danmark (ITD) kvitterer for dele af udspillet, men er samtidig skeptisk over for udsigten til mere administration og bureaukrati for vognmændene.

Fint med nye grønne penge, men nej til mere bureaukrati >