mandag 28. januar 2019 14:41

Søren Gade på besøg hos ITD

Søren Gade (V) besøgte mandag den 28. januar 2019 ITD for at drøfte aktuelle europapolitiske sager på transportområdet. Søren Gade er kandidat til Europa-Parlamentsvalget, der afholdes den 26. maj.

Som optakt til Europa-Parlamentsvalget den 26. maj 2019 mødtes ITD mandag den 28. januar 2019 med Søren Gade (V) i forbindelse med hans kandidatur til Europa-Parlamentet.

 

- Vi er rigtigt glade for, at Søren Gade ville besøge os, og det glæder os meget, at han udviste stor interesse for transportområdet. Det kommende Europa-Parlament får vigtige opgaver med at følge op på vejpakkeforhandlingerne, sikre transporterne med Storbritanniens udtræden af EU samt sikre den fremtidige fælles regulering på områder, som den hastige teknologiske udvikling, klima og miljø med mere. Alt sammen emner, som vil få stor betydning for hele Europa og efterlader mange spørgsmål om, hvor EU er på vej hen. Dansk vejgodstransport får brug for stærke kræfter i Europa-Parlamentet, for erhvervet har brug for nye, fælles EU-regler, som fortolkes ens, som virksomhederne kan efterleve, og som myndighederne kan kontrollere og håndhæve effektivt, siger ITD’s administrerende direktør, Carina Christensen.

SENESTE ITD NYT
tirsdag 16. april 2024

Kørselsforbud i maj 2024

Flere europæiske lande har dage med kørselsforbud i maj 2024. Du kan finde oversigten på ITD’s hjemmeside.

Kørselsforbud i maj 2024 >
tirsdag 16. april 2024

To virksomheder vinder transportpris

På International Transport Danmarks generalforsamling i lørdags blev FDE Fondens Initiativpris 2024 uddelt. Prismodtagerne blev hhv. transportvirksomheden Brdr. Færch Distribution ApS og projektet Unge på toppen, der begge gør en særlig indsats for at rekruttere unge mennesker til transportbranchen.

To virksomheder vinder transportpris >
mandag 15. april 2024

Fint med nye grønne penge, men nej til mere bureaukrati

Regeringen varslede sidste år, at den hæver dieselafgiften med 50 øre pr. liter diesel. I dag præsenterede regeringen så sin model for, hvordan dieselafgiften skal fungere, herunder 750 mio. kr. til omstilling af den tunge transport frem mod 2030. International Transport Danmark (ITD) kvitterer for dele af udspillet, men er samtidig skeptisk over for udsigten til mere administration og bureaukrati for vognmændene.

Fint med nye grønne penge, men nej til mere bureaukrati >