Rekruttering og Employer Branding

Her kan du blandt andet læse om hvordan du bedst kan tiltrække og rekruttere nye medarbejdere med de rette kompetencer, samt hvad du kan gøre for at fastholde dine nuværende medarbejdere.

 

 

 

Tiltræk rigtigt og tiltræk de rigtige

– det kan koste en årsløn at ansætte den forkerte.

 

 

Selv om det kan give problemer, når virksomheden mangler de rigtige hænder eller hoveder, kan det også blive dyrt, hvis man på grund af tidspres får ansat den forkerte. En tommelfingerregel siger, at det kan koste en årsløn at begå den fejl. Investering i annoncering, jobsamtaler, oplæringstid mv kan nemlig være spildt, hvis den nye medarbejder er ude af døren igen efter kort tid.

 

Derfor er det vigtigt, at virksomheden gør sig umage og bruger den nødvendige tid, når et job skal besættes – også selv om det lige nu opleves som svært at få fat i kvalificeret arbejdskraft.

 

I dette område om rekruttering kan du hente viden om, hvordan du arbejder med at tiltrække medarbejdere (Employer Branding), og hvad rekrutteringsprocessen består af. Og du kan hente konkret inspiration til, hvordan du bliver bedre til at tiltrække og ansætte de rigtige medarbejdere til din virksomhed:

 

 

 

Se ITD's folder: Rekruttering og Employer Branding - tiltræk rigtigt og tiltræk de rigtige.

 

 

 

 

 

 

 

Vil du hente yderligere viden og inspiration, kan følgende anbefales:

  • Edith Kahlke og Victor Schmidt: ”Bedre ansættelser”
  • Edith Kahlke: ”Den gode ansættelsessamtale”
  • Edith Kahlke og Victor Schmidt: ”Job og personvurdering”
  • Rekrutteringsanalysen (Ballisager)

Hjemmesiden anvender cookies. Vi bruger dem primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies. Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

close