onsdag 30. juni 2021 20:12

Generalforsamling afviklet i ITD Arbejdsgiver

ITD Arbejdsgiver har afholdt den årlige ordinære generalforsamling onsdag den 30. juni 2021. Nye medlemmer af bestyrelsen er Anders Bennedsen og Johnny Schirrmacher.

Grundet situationen som følge af COVID-19 måtte generalforsamlingen, der oprindeligt var fastlagt til 18. maj 2021, igen i år udsættes. I overensstemmelse med myndighedernes retningslinjer blev der afholdt ordinær generalforsamling i dag.

På generalforsamlingen kunne medlemmerne af arbejdsgiverforeningen høre formand Christian Sørensen Madsen fortælle om bl.a. godkendelsen af ITD Arbejdsgivers overenskomst med Krifa.

- Færdselsstyrelsen er trådt i karakter og har sat sig ud over fordums monopoltider og har godkendt vores overenskomst som værende på niveau med de retningsgivende overenskomster på transportområdet. Kulminationen på flere års hårdt arbejde har således båret frugt, og eksamen er langt om længe bestået. Dermed er der nu taget et vigtigt skridt mod fuld foreningsfrihed også på arbejdsgiversiden, så medarbejdere i transportbranchen kan tilbydes tidssvarende og attraktive overenskomster. Det er en kæmpe sejr for vores lille forening, da vi herved har brudt monopolet på vejgodstransportområdet.

Valg til bestyrelsen
Der var på dagens generalforsamling valg til to bestyrelsesposter, idet Nikolai Sejr Sørensen (Leif Sørensen Tanktransport ApS, Egtved) og Svend Erik Brogaard (Vognmand Sv.E. Brogaard A/S, Holstebro) begge var på valg og ikke ønskede at modtage genvalg.

Nye bestyrelsesmedlemmer i ITD Arbejdsgiver er Anders Bennedsen (Vognmandsforretning Anders Bennedsen, Vejen) og Johnny Schirrmacher (J.O. Rasmussen & Co. A/S, Greve). John Skovrup (J.A. Skovrup ApS, Bække) var ikke på valg.

På suppleantposterne var både 1. og 2. suppleant på valg, og her modtog Frede Matzen (Frede Matzen ApS, Ribe) genvalg, nu som 1. suppleant, mens Svend Erik Brogaard (Vognmand Sv.E. Brogaard A/S, Holstebro) blev valgt som 2. suppleant. Begge for en 1-årig periode.

Ifølge ITD Arbejdsgivers vedtægter er formand og næstformand i ITD fødte medlemmer af ITD Arbejdsgivers bestyrelse. Dermed er Christian Sørensen Madsen (S. Chr. Sørensen A/S, Rødding) fortsat formand og Niels Juel Nielsen (Boxlink ApS, Århus) fortsat næstformand i foreningen.

SENESTE ITD NYT
onsdag 27. marts 2024

En hilsen til medlemmerne fra formandens førerhus

Velkommen til nyhedsbrevet ”Nyt fra formandens førerhus”, som ITD’s bestyrelsesformand, John A. Skovrup, med mellemrum sender ud til medlemmerne.

En hilsen til medlemmerne fra formandens førerhus >
tirsdag 26. marts 2024

Færdselsstyrelsen har netop udsendt en vejledning om udlejningskøretøjer. Af den fremgår det, at der ved benyttelse af lejede eller leasede køretøjer skal medbringes visse dokumenter under kørslen.

Færdselsstyrelsen skærper krav til dokumentation ved lejede eller leasede køretøjer >
tirsdag 19. marts 2024

Gratis webinar om registrering af arbejdstid

Fra og med den 1. juli 2024 skal arbejdsgivere registrere medarbejdernes daglige arbejdstid. Derfor tilbyder ITD HjulmandKaptain lige nu et gratis webinar, så du hjemme fra kontoret kan blive klogere på de nye regler, hvordan du lever op til dem samt hvilke medarbejdere, der omfattes af reglerne.

Gratis webinar om registrering af arbejdstid >