onsdag 06. juli 2016 13:53

eSmiley letter hverdagen

For at hjælpe transportbranchen introducerer ITD og ILT nu direkte support på egenkontrolprogrammet eSmiley, der sørger for, at alle regler og aftaler bliver holdt.

Transportbranchen er speciel og har sine egne udfordringer. Derfor vælger ITD og ILT nu at give support på egenkontrolprogrammet, eSmiley:

 

- Fordi vi kender branchen, ved vi også, hvilke problemer, der kan opstå i forbindelse med implementeringen og brugen af nye IT-værktøjer, forklarer innovationskonsulent hos ILT, Innovation Center for Logistics and Transport, René Schach.

 

eSmiley er hverdagens lille hjælper

Det lyder næsten for nemt til at være sandt, men eSmiley sørger for at huske alle arbejdsdagens procedurer:

 

- Alt, hvad chauffører og kontorfolk skal huske i løbet af deres arbejdsdag popper op på deres pc, tablet eller Smartphone, og her skal man så bekræfte med "OK", at kontrollen er udført, siger René Schach og uddyber:

 

- Medarbejderne på kontoret får herefter en meddelelse om, at kontrollen nu er registret som grøn – og dermed udført. Hvis kontrollen ikke bliver gennemført til tiden, eller hvis der har været en afvigelse, bliver det markeret med rødt. Denne registrering kan den udførende ikke ændre på.

 

Letter bureaukratiet

Mange transportører er underlagt strenge krav til deres transporter fra leverandørerne og myndighederne, og derfor er det rart, at have helt styr på detaljerne:

 

- Med eSmiley er det ligegyldigt, om du kører med flybrændstof, fyringsolie eller stykgods, for programmet kodes i forhold til godstypen og de problematikker og procedurer, man som transportør har, fortæller René Schach.

 

- På den måde er det også lettere at agere professionelt og overholde eventuelle certificeringer, hvor der jo kommer audits engang i mellem, siger René Schach.

 

Bygger videre på eksisterende systemer
Det er let at komme i gang med eSmiley, da den bygger videre på de dokumenter og procedurer, som allerede er i virksomheden. For eksempel bliver chaufførhåndbog, vejledning i prøvetagning, læsning og losning på forskellige sites blot kopieret ind, og alle chauffører bruger nu tablet eller smartphone i stedet for en papirversion. Det er med til at spare ressourcer og der er en sikkerhed for, at alle ansatte kan få adgang til alle relevante og opdaterede dokumenter.

 

Netop fordi eSmiley kan bruges så mange forskellige steder, opfordrer ILT, Innovation Center for Logistics and Transport, til, at interesserede virksomheder kontakter specialkonsulent Camilla Wiig eller innovationskonsulent René Schach, som så kan vurdere, om og hvordan programmet kan bruges i den specifikke virksomhed.

 

Råd og vejledning er gratis, så det er blot et spørgsmål om at gribe telefonen eller finde tastaturet frem.

 

René Schach, rene@ilt-innovation.eu, 7367 4512 / 5151 0084

eller
Camilla Wiig, cw@itd.dk, 73674554 / 2267 5646

SENESTE ITD NYT
onsdag 29. oktober 2025

Støt underskriftsindsamlingen mod tvungne krav om nul-emissionslastbiler

Vi støtter en europæisk underskriftsindsamling mod EU-Kommissionens planlagte tvangskrav om nul-emissionskøretøjer og anbefaler vores medlemmer at gøre det samme.

Støt underskriftsindsamlingen mod tvungne krav om nul-emissionslastbiler >
onsdag 29. oktober 2025

“Vognmanden” vender det danske transporteventyr

I denne måneds afsnit af “Vognmanden” tager John Skovrup og Mads Krabbe lytterne med hele vejen fra de første eksportvognmænd og FDE’s begyndelse til nutidens ITD. Der bliver også nørdet plys til lastbilen, politik og grøn omstilling.

“Vognmanden” vender det danske transporteventyr >
fredag 24. oktober 2025

ITD-direktør i stort interview om branchens fremtid

Stigende administrative byrder rammer især de mindre vognmænd, og det kan få konsekvenser for branchens fremtid. Det siger International Transport Danmarks direktør, Stefan K. Schou, i et interview med Lastbil Magasinet.

ITD-direktør i stort interview om branchens fremtid >