eSmiley letter hverdagen
Transportbranchen er speciel og har sine egne udfordringer. Derfor vælger ITD og ILT nu at give support på egenkontrolprogrammet, eSmiley:
- Fordi vi kender branchen, ved vi også, hvilke problemer, der kan opstå i forbindelse med implementeringen og brugen af nye IT-værktøjer, forklarer innovationskonsulent hos ILT, Innovation Center for Logistics and Transport, René Schach.
eSmiley er hverdagens lille hjælper
Det lyder næsten for nemt til at være sandt, men eSmiley sørger for at huske alle arbejdsdagens procedurer:
- Alt, hvad chauffører og kontorfolk skal huske i løbet af deres arbejdsdag popper op på deres pc, tablet eller Smartphone, og her skal man så bekræfte med "OK", at kontrollen er udført, siger René Schach og uddyber:
- Medarbejderne på kontoret får herefter en meddelelse om, at kontrollen nu er registret som grøn – og dermed udført. Hvis kontrollen ikke bliver gennemført til tiden, eller hvis der har været en afvigelse, bliver det markeret med rødt. Denne registrering kan den udførende ikke ændre på.
Letter bureaukratiet
Mange transportører er underlagt strenge krav til deres transporter fra leverandørerne og myndighederne, og derfor er det rart, at have helt styr på detaljerne:
- Med eSmiley er det ligegyldigt, om du kører med flybrændstof, fyringsolie eller stykgods, for programmet kodes i forhold til godstypen og de problematikker og procedurer, man som transportør har, fortæller René Schach.
- På den måde er det også lettere at agere professionelt og overholde eventuelle certificeringer, hvor der jo kommer audits engang i mellem, siger René Schach.
Bygger videre på eksisterende systemer
Det er let at komme i gang med eSmiley, da den bygger videre på de dokumenter og procedurer, som allerede er i virksomheden. For eksempel bliver chaufførhåndbog, vejledning i prøvetagning, læsning og losning på forskellige sites blot kopieret ind, og alle chauffører bruger nu tablet eller smartphone i stedet for en papirversion. Det er med til at spare ressourcer og der er en sikkerhed for, at alle ansatte kan få adgang til alle relevante og opdaterede dokumenter.
Netop fordi eSmiley kan bruges så mange forskellige steder, opfordrer ILT, Innovation Center for Logistics and Transport, til, at interesserede virksomheder kontakter specialkonsulent Camilla Wiig eller innovationskonsulent René Schach, som så kan vurdere, om og hvordan programmet kan bruges i den specifikke virksomhed.
Råd og vejledning er gratis, så det er blot et spørgsmål om at gribe telefonen eller finde tastaturet frem.
René Schach, rene@ilt-innovation.eu, 7367 4512 / 5151 0084
eller
Camilla Wiig, cw@itd.dk, 73674554 / 2267 5646