tirsdag 01. november 2016 12:18

Transportsektorens tag på grøn transport

Transportsektoren bliver stadig grønnere, men hvordan opfylder transportsektoren EU's CO2-reduktionskrav? Det og meget andet gives der svar på, når TINV og TØF tirsdag den 15. november 2016 afholder konference hos Rambøll.

EU’s miljø- og klimakrav til "biler, bønder og boliger" strammes gradvist mere og mere. Det ansvar står transportsektoren overfor, og det forventes både at give transportsektoren nogle strukturelle udfordringer, men også muligheder for, hvordan transporten af varer håndteres fremover:

 

- Det er klart, at transportsektoren ligesom landbruget, energisektoren og boligejerne har et ansvar for, hvordan vores verden skal klare sig nu og i fremtiden. Transportsektoren og særligt varegodstransporterne får ofte skylden for at udlede meget CO2. Det vi ønsker at vise med konferencen er, at der også gøres meget fra sektorens og bilproducenternes side, for at adressere denne problemstilling, siger Poul Bruun, der er en af arrangørerne bag konferencen.


Konferencen vil blandt andet give eksempler på den omstilling og de muligheder, der allerede bruges på tværs af gods- og persontransport, og som kan inspirere til, hvordan vi kan opfylde EU's CO2-reduktionskrav til transportsektoren. Desuden bliver EU’s politiske linje for klima- og miljøområdet gennemgået og forklaret.


Man vil blandt andet kunne opleve havnestrøm i Helsingør og Helsingborg, cargo-bikes, fyldte biler med Spiri, elektrisk flåde i lufthavnen og ambitiøse, grønne byer.

 

Se alle oplæggene her: Program og link til tilmelding

 

Praktisk:

Arrangementet afholdes:

Rambøll, Hannemanns Alle 53, 2300 København S - lige ved siden af Ørestad Station

Tid: 
Tirsdag den 15. november 2016

Pris:
1.875 kroner inkl. moms

Tilmelding:
Venligst tilmelding senest den 11. november via:
https://www.conferencemanager.dk/GronOmstillingAfTransporten/tilmelding.html

SENESTE ITD NYT
mandag 25. november 2024

Turbulente tider: Vognmænd i hele Europa er pressede på omkostningerne

Stigende omkostninger og faldende efterspørgsel presser den europæiske transportbranche. ITD opfordrer til, at man ikke gør danske vognmænds liv endnu sværere med hårde bødestraffe for mindre overseelser og menneskelige fejl, når den kilometerbaserede vejafgift træder i kraft.

Turbulente tider: Vognmænd i hele Europa er pressede på omkostningerne >
mandag 25. november 2024

Salget af Eurovignetten er nu startet

ITD har tidligere gjort opmærksom på, at der fra 1. januar 2025 aktivt skal købes Eurovignette til danske køretøjer, som kører i Holland, Sverige eller Luxembourg, da Danmark udtræder af Eurovignette-samarbejdet.

Salget af Eurovignetten er nu startet >
fredag 22. november 2024

Statsligt IT-system sejler: Vi risikerer at hive tæppet væk under danske vognmænd

Det danske motorregister er fyldt med fejl. Diesellastbiler registreres som el-lastbiler, og to aksler bliver til pludselig til 21 i det system, der er udgangspunktet for beregningen af, hvad danske vognmænd skal betale i vejafgift fra årsskiftet. ITD frygter, at fejlene vil medføre store bødestraffe og mere administrativt besvær for vognmændene.

Statsligt IT-system sejler: Vi risikerer at hive tæppet væk under danske vognmænd >