onsdag 25. marts 2020 15:46

Udsættelse af ITD’s ordinære generalforsamling 2020

Som følge af den aktuelle situation omkring Corona/COVID 19 har ITD's bestyrelse set sig nødsaget til at udskyde den ordinære generalforsamling i ITD, som efter de vedtægtsbestemte frister var indkaldt til afholdelse lørdag den 2. maj 2020.

Beslutningen er truffet på grund af stor usikkerhed om, hvorvidt afvikling kan ske i overensstemmelse med forsamlingsforbuddet og de danske myndigheders sundheds- og sikkerhedsmæssige retningslinjer i den aktuelle situation.

Generalforsamlingen udskydes således, indtil forsamlingsforbuddet og de danske myndigheders sundheds- og sikkerhedsmæssige retningslinjer giver mulighed for at afvikle den ordinære generalforsamling med deltagelse af et vanligt stort antal medlemmer.

Så snart det er muligt, vil ITD vende tilbage med en ny dato og sted for afholdelse af den ordinære generalforsamling.

SENESTE ITD NYT
mandag 30. marts 2020

ITD tager EU-Kommissionen til EU-Domstolen over PostNord Logistics

ITD’s klage til EU-Kommissionen over ulovlig statsstøtte til PostNords datterselskabet PostNord Logistics har endnu ikke ført til, at EU-Kommissionen har åbnet den formelle undersøgelsesprocedure. Derfor tager ITD nu EU-Kommissionen til EU-Domstolen.

ITD tager EU-Kommissionen til EU-Domstolen over PostNord Logistics >
fredag 27. marts 2020

Kritikken af PostNords aktiviteter tager nu til, og statsrevisorerne har nu iværksat en dybdeborende undersøgelse af selskabets regnskabspraksis. Rigsrevisionen skal nu blandt andet gennemanalysere PostNords regnskabspraksis de seneste ti år, herunder vurdere om prisniveauet for udbringning af pakker sker til markedspris. ITD har selv rejst en række statsstøttesager mod PostNord og roser statsrevisorerne for også at sikre en kulegravning af PostNords regnskaber og forretningsmetoder.

ITD roser statsrevisorerne for at iværksætte kulegravning af PostNords regnskaber >
fredag 27. marts 2020

Sådan er du stillet med medarbejdere under coronakrisen

Coronakrisen har stor betydning for rigtigt mange transport- og logistikvirksomheders drift. Det stiller en masse spørgsmål til, hvad man som virksomhedsejer kan gøre i forhold til sine ansatte som følge af ordrenedgang under coronakrisen. ITD har lavet en vejledning, der kan hjælpe.

Sådan er du stillet med medarbejdere under coronakrisen >