onsdag 25. marts 2020 15:46

Udsættelse af ITD’s ordinære generalforsamling 2020

Som følge af den aktuelle situation omkring Corona/COVID 19 har ITD's bestyrelse set sig nødsaget til at udskyde den ordinære generalforsamling i ITD, som efter de vedtægtsbestemte frister var indkaldt til afholdelse lørdag den 2. maj 2020.

Beslutningen er truffet på grund af stor usikkerhed om, hvorvidt afvikling kan ske i overensstemmelse med forsamlingsforbuddet og de danske myndigheders sundheds- og sikkerhedsmæssige retningslinjer i den aktuelle situation.

Generalforsamlingen udskydes således, indtil forsamlingsforbuddet og de danske myndigheders sundheds- og sikkerhedsmæssige retningslinjer giver mulighed for at afvikle den ordinære generalforsamling med deltagelse af et vanligt stort antal medlemmer.

Så snart det er muligt, vil ITD vende tilbage med en ny dato og sted for afholdelse af den ordinære generalforsamling.

SENESTE ITD NYT
tirsdag 16. april 2024

Kørselsforbud i maj 2024

Flere europæiske lande har dage med kørselsforbud i maj 2024. Du kan finde oversigten på ITD’s hjemmeside.

Kørselsforbud i maj 2024 >
tirsdag 16. april 2024

To virksomheder vinder transportpris

På International Transport Danmarks generalforsamling i lørdags blev FDE Fondens Initiativpris 2024 uddelt. Prismodtagerne blev hhv. transportvirksomheden Brdr. Færch Distribution ApS og projektet Unge på toppen, der begge gør en særlig indsats for at rekruttere unge mennesker til transportbranchen.

To virksomheder vinder transportpris >
mandag 15. april 2024

Fint med nye grønne penge, men nej til mere bureaukrati

Regeringen varslede sidste år, at den hæver dieselafgiften med 50 øre pr. liter diesel. I dag præsenterede regeringen så sin model for, hvordan dieselafgiften skal fungere, herunder 750 mio. kr. til omstilling af den tunge transport frem mod 2030. International Transport Danmark (ITD) kvitterer for dele af udspillet, men er samtidig skeptisk over for udsigten til mere administration og bureaukrati for vognmændene.

Fint med nye grønne penge, men nej til mere bureaukrati >